lördag 24 april 2010

Min del i seminarium 4 - Uppgift 10

Förra fredan hade vi ett ganska givande seminarium. Det gick ut på att alla i gruppen hade läst och skrivit instuderingsfrågor till varsin del av all kurslitteratur vi skulle ha läst inför tentan vi hade i onsdags. Min del handlade om Yttrandefrihet på nätet, eller rättare sagt, yttrandefrihet överlag. Eftersom jag hade den första hälften av ett ganska långt kompendium beskrev författaren endast begreppet yttrandefrihet på de sidor jag skulle läsa. Det var ganska intressant, men kändes inte som något som skulle komma på tentan. Jag lyckades dock knåpa ihop 12 instuderingsfrågor som jag, tillsammans med en sammanfattande A4, tog med till seminarium 4. Väl på seminariumet fick man ta del av de andras instuderingsfrågor och det var väldigt givande när man väl skulle sätta igång att plugga inför tentan!
Bra seminarium som sagt, lite tråkigt dock att min text inte innehöll särskilt mycket "tenta-material" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar