tisdag 23 mars 2010

Geografi - Uppgift 7

Denna gång är blogguppgiften att skriva om vilka geografiska tjänster man använder på webben. Jag använder mig nästan uteslutande av denna samt denna. Två gamla klassiker som funkar bra enligt mig! Eftersom jag är relativt ny i sthlm använder jag säkert dessa tjänster ett par gånger i veckan och jag tycker att de ger tydlig information och är lättnavigerade.
Befinner jag mig inte vid en dator plockar jag bara upp min iPhone ur fickan och använder mig av kartfunktionen där. Fungerar också väldigt bra!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att dessa tjänster fungerar väldigt bra om man är "lost" i t.ex. Stockholm. Lite konfunderad blev jag dock av att jag blev tvungen att klicka på länkarna för att få reda på vilka geografiska informationssystem det rörde sig om. Men nu vet jag: hitta.se och eniro!

    SvaraRadera
  2. ja, har man mobil med GPS har man plötsligt all möjlig nytta av det, även i andra typer av tjänster som ställer in sig efter din position

    SvaraRadera